Ιππασία: η ιστορία και τα οφέλη της

IΣΤΟΡΙΑ:

Ανέκαθεν οι άνθρωποι είχαν σχέσεις με τα άλογα, τα εκτρέφανε και τα ιππεύανε. Η ιππασία και τα ιππικά αγωνίσματα είναι από τα αρχαιότερα αγωνίσματα στην ιστορία. Πρώτη φορά εμφανίστηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αρχαίας Ελλάδας το 680 π.Χ., οι οποίοι πραγματοποιούνταν στην Αρχαία Ολυμπία.

Εκτός από καθαρά ιππικό αγώνισμα που ονομαζόταν κέλης, υπήρχαν και οι αρματοδρομίες. Στις αρματοδρομίες οι διαγωνιζόμενοι οδηγούσαν ξύλινο καρότσι με δύο μεγάλους τροχούς, το οποίο σέρνανε άλογα. Παραλλαγές υπήρχαν στον αριθμό των αλόγων και στο αν ήταν ένας ή δύο αναβάτες. Στο τέθριππο για παράδειγμα, ο αναβάτης ήταν ένας και τα άλογα τέσσερα.

Η πίστα του ιπποδρόμου ήταν περίπου σαν σε σχήμα σταδίου για στίβο, με δύο μεγάλους διαδρόμους και ημικύκλια. Οι διάδρομοι χωρίζονταν από πέτρινη ή ξύλινη κατασκευή(έμβολο), ενώ υπήρχαν και εξέδρες για τους θεατές. Νικητής του αγωνίσματος όμως δεν ανακηρυσσόταν ο ιππέας(ηνίοχος), αλλά ο ιδιοκτήτης του αλόγου(ιππότροφος), εκτός αν ήταν το ίδιο άτομο, πράγμα όχι σύνηθες. Ο νικητής στεφανωνόταν με τον κότινο.

Οι ιπποδρομίες ήταν από τα πιο δημοφιλή αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι αρματοδρομίες ήταν το μόνο άθλημα που οι αθλητές δεν αγωνίζονταν γυμνοί, λόγω της επικινδυνότητας που είχε. Πολλές φορές ήταν βάρβαρες και οδηγούσαν και σε θανάσιμους τραυματισμούς, καθώς αν ο αναβάτης έχανε τον έλεγχο στις στροφές μπορεί να καταπλακωνόταν από το άρμα ή τα άλογα.

ΟΦΕΛΗ:

Η ιππασία είναι ένα ευγενές άθλημα που απευθύνεται σε όλους και μας δίνει μία πολύ ευχάριστη αίσθηση. Και μόνο η σύνδεση και η επαφή με ένα τόσο ξεχωριστό και καλοκάγαθο ζώο σαν το άλογο είναι μοναδική. Μπορεί να μη φαίνεται γιατί δεν έχει τόσο ένταση, αλλά χτίζει τους μυς μας και τη φυσική κατάστασή μας. Ας δούμε αναλυτικά τα οφέλη που μας προσφέρει:

  1. Δυνατός κορμός: Για να κατευθύνουμε εκεί που θέλουμε το άλογο και να κρατηθούμε σε ισορροπία χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε πολύ τους μυς του κορμού μας. Είναι μία πολύ καλή εκγύμναση των κοιλιακών μας και των μυών της πλάτης.
  2. Δυνατά πόδια: Εκτός από τους μυς του κορμού, η ίππευση ενός αλόγου απαιτεί δυνατούς μηρούς και γλουτούς. Θα πρέπει να σφίγγετε συχνά τους προσαγωγούς σας για ελέγξετε το άλογο, με αποτέλεσμα να γυμνάζονται πολύ οι τετρακέφαλοι, οι γλουτοί, αλλά και οι πυελικοί μυς. Επίσης γυμνάζονται και τα χέρια όταν κρατάμε τα χαλινάρια.
  3. Στάση του σώματος- ισορροπία: Η στάση του σώματος μας θα βελτιωθεί σίγουρα αν ιππεύετε τακτικά, καθώς θα συνηθίσετε σε μία ίσια και σωστή στάση που χρειάζεται πάνω στο άλογο. Επίσης, οι κινήσεις και μικρές προσαρμογές που κάνετε ειδικά στις στροφές, θα σας βοηθήσουν να έχετε πολύ καλή ισορροπία και συντονισμό των κινήσεων, αφού ιππεύοντας συγχρονίζετε διάφορα μέλη του σώματος.
  4. Διατήρηση φυσιολογικού βάρους: Κάνοντας ιππασία μπορείτε να κάψετε μέχρι και 400 θερμίδες την ώρα, που σημαίνει ότι θα σας κρατάει αδύνατους και γυμνασμένους.
  5. Ψυχική υγεία: Η επαφή με τα άλογα αποδεδειγμένα μειώνει και απομακρύνει το στρες και η ιππασία γενικά είναι μία χαλαρωτική δραστηριότητα.

Ελπίζουμε να σας πείσαμε ότι υπάρχουν πολλοί και καλοί λόγοι για να δοκιμάσετε και εσείς να ιππεύσετε.